Kristdemokraterna och Verklighetens folk

På tal om mitt inlägg om kristdemokraterna häromdagen så hittade jag nyss facebookgruppen "Göran Hägglund - Det strävsamma folkets försvarare!"

I väst sänker sig solen över ett genusfascistiskt, homonormativt och elitistiskt Sverige. Solnedgångens röda färg lyser ut över landet med vänsterradikala kulturskribenter, självmordsfejkande konstnärer, autonoma vänsteranhängare och oönskade graviditeter. Ett sken lika rött som deras skeva samhällsideal. Men förtvivla icke! Vid horisonten sitter en man på sin vita springare. Göran Hägglund, har kommit till riket, för att frälsa oss från syndfullt leverne, marxistiska ideal och konceptuella konstverk. Han sänker sin lans, för att sätta av i full galopp mot genusperspektiven...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Isak!

Mitt namn är Alexander och jag skriver inte till dig för att kommentera ditt blogginlägg utan jag skriver till dig för att jag hoppas att du kanske skulle vilja ställa upp på en intervju!

Jag letade efter dina kontaktuppgifter men det visade sig vara svårt att finna något alls så därför skriver jag en kommentar i din blogg och hoppas på svar!

Jag går på en folkhögskola i Stockholm och ska skriva en uppsats som examination om valfritt ämne, och jag har valt att skriva om parodiska/satiriska/alternativa religioner och religiösa rörelser och jag finner Kopimismen väldigt intressant sem exempel.

Om du känner för att ställa upp på en intervju om Kopimismen så kan du skriva till min mail: cali_roots@hotmail.com och helt enkelt säga i mailet att du är intresserad! Om du inte har något emot att intervjun sker via mail?

Jag har lite ont om tid så ett snabbt svar uppskattas, även om du inte är intresserad av intervjun!

Tack på förhand!

Mvh
Alexander

Isak Gerson

Isak Gerson
Foto av Mathias Heinel

Om mig

Jag skriver egentligen på http://isakgerson.se/. Den här bloggen är tänkt som "överblivet".
Filosofi- och politikstuderande vid Lunds Universitet. Före detta student vid Katedralskolan Lund, Naturvetenskapliga programmet. Radikalliberalt kristen, fredshävdande, ekonomiskt högerorienterad, opragmatisk demokratihävdande, brinnande lobbyistisk, starkt immaterialrättskritisk, extremliberal pirat. 

Vilka rättigheter jag hävdar

Kopimi (från ”copy me”, kopiera mig). Å ena sidan ett imperativ, vars ursprung hänförts till dansande barns utrop. Å andra sidan beteckningen på en livshållning, animerad av lusten till att kopiera och kopieras.
Kopimi skiljer sig sålunda såväl från copyright, den moral som förfäktar att kopiering bör begränsas med rättsliga medel, som från copyleft, den rörelse som syftar till att med rättsliga medel utfärda formella tillstånd till kopiering. Kopimi som imperativ och livshållning skall heller inte blandas samman med en vurm för själva tekniken som gör storskalig kopiering möjlig.

Creepers och dylikt

MediaCreeper Creeper