Seriösa politiker

Eftersom Federley kritiserade den kränkande aktionen på Grammisgalan skriver Alex Lindskog (Grön Ungdom) så här:
"Nu låter det annorlunda. Kanske är det av någon anledning lättare för Fredrick att relatera till integritetskränkningar av den här typen? Vad vet jag, det är ju bara en vild gissning...

...Och jag undrar hur många hekton snö herr Federley fick för att offentligt hålla sina dealerpolare om ryggen i media..."
Känns verkligen som ett nytt lågvattenmärke att kasta sådana anklagelser mot Federley. Och då har jag ändå aldrig väntat mig mycket av gröna...

3 kommentarer:

Alex sa...

ironi är självklart alltid svårt när man når ut till en större massa, och självklart har jag inte någon intention att påstå att federley knarkar. Jag har ingen aning om han gör det för tillfället.

Den meningen som du tydligen tolkade som seriös har jag tagit bort eftersom den dessutom får inlägget att fokusera mer på federleys personliga knarkvanor än på hans dubbelmoral gällande personlig integritet, just kopplat till hans inställning till FRA-, IPRED och andra liknande lagförslag.

Har du själv ingen åsikt om ifall det här känns som ett konstigt uttalande? Några offentliga personer misstänkta för narkotikabrott grips på en gala, mot att en hel nation och andra länder i kontakt med nationen blir avlyssnade av staten?

för mig personligen är det inte svårt att se vad som mest kränker personlig integritet...

Vi gröna har alltid prioriterat individens integritet före stora företag och staters makt över folket. Det är liberalism på riktigt.

Praeterea Censeo Spyken Esse Delendam sa...

Ärligt talat så var jag inte så förvånad. I Sverige är inte den typen av stämpling ovanlig. Dessutom tycker jag du försummar frågan lite, eller så bara använder du den som politiskt vapen. Visst är IPRED- och FRA-lagarna otroligt viktiga frågor. Men jag ser inget fel i att iallafall lyfta frågan.

Stene! sa...

Haha, jag tror det iallafall :p
Att jag har någonstans att söka :p

Isak Gerson

Isak Gerson
Foto av Mathias Heinel

Om mig

Jag skriver egentligen på http://isakgerson.se/. Den här bloggen är tänkt som "överblivet".
Filosofi- och politikstuderande vid Lunds Universitet. Före detta student vid Katedralskolan Lund, Naturvetenskapliga programmet. Radikalliberalt kristen, fredshävdande, ekonomiskt högerorienterad, opragmatisk demokratihävdande, brinnande lobbyistisk, starkt immaterialrättskritisk, extremliberal pirat. 

Vilka rättigheter jag hävdar

Kopimi (från ”copy me”, kopiera mig). Å ena sidan ett imperativ, vars ursprung hänförts till dansande barns utrop. Å andra sidan beteckningen på en livshållning, animerad av lusten till att kopiera och kopieras.
Kopimi skiljer sig sålunda såväl från copyright, den moral som förfäktar att kopiering bör begränsas med rättsliga medel, som från copyleft, den rörelse som syftar till att med rättsliga medel utfärda formella tillstånd till kopiering. Kopimi som imperativ och livshållning skall heller inte blandas samman med en vurm för själva tekniken som gör storskalig kopiering möjlig.

Creepers och dylikt

MediaCreeper Creeper