Pizzeria Lazio

Nu får det ändå vara nog! Min favoritpizzeria, Pizzeria Lazio, har hamnat i blåsväder. STIM har fått för sig att stämma dem för att de spelar musik i lokalen. Ur en radio...

Ok, om vi bortser från ideologiska frågor, så kvarstår problemet att Pizzeria Lazio inte har en radio. Jag har varit där flera gånger under många långa år. Jag kan intyga att lokalens stämning (no pun intended) inte kommer från en radio, utan från de väldigt trevliga värdarna, som dessutom gör väldigt goda pizzor.

Stå upp för rättssäkerheten. Åk dit och skriv på deras namnlista. Ät gärna en pizza också. Karta.

Folk skriver såklart om honom också. Henrik Alexandersson gör, Rick Falkvinge gör, Marcin gör, Opassande gör, Magnus Andersson gör. Till och med Badlands Hyena gör det, två gånger. Jag hoppas det här blåser upp ordentligt. STIM gör samma dåliga PR-fel som TPB gjorde (läs Arbogafallet), att ge sig på de små. Skillnaden här är att STIM otvivelaktigt har fel, och det är vårt uppdrag att göra smällen så stor som möjligt för oss.

VIKTIG KOMMENTAR: STIM är i denna fråga oskyldiga. SAMI står för all skada STIM sägs stå bakom i det här inlägget.

Inga kommentarer:

Isak Gerson

Isak Gerson
Foto av Mathias Heinel

Om mig

Jag skriver egentligen på http://isakgerson.se/. Den här bloggen är tänkt som "överblivet".
Filosofi- och politikstuderande vid Lunds Universitet. Före detta student vid Katedralskolan Lund, Naturvetenskapliga programmet. Radikalliberalt kristen, fredshävdande, ekonomiskt högerorienterad, opragmatisk demokratihävdande, brinnande lobbyistisk, starkt immaterialrättskritisk, extremliberal pirat. 

Vilka rättigheter jag hävdar

Kopimi (från ”copy me”, kopiera mig). Å ena sidan ett imperativ, vars ursprung hänförts till dansande barns utrop. Å andra sidan beteckningen på en livshållning, animerad av lusten till att kopiera och kopieras.
Kopimi skiljer sig sålunda såväl från copyright, den moral som förfäktar att kopiering bör begränsas med rättsliga medel, som från copyleft, den rörelse som syftar till att med rättsliga medel utfärda formella tillstånd till kopiering. Kopimi som imperativ och livshållning skall heller inte blandas samman med en vurm för själva tekniken som gör storskalig kopiering möjlig.

Creepers och dylikt

MediaCreeper Creeper